Σχολ/αρχείον: Μαθητικός Όμιλος Μελέτης Αρχείου Λαππείου 

Εισαγωγικά

Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, οι μαθητές μας θα ασχοληθούν με το σχολικό αρχείο που ανάγεται στις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Και φέτος θα συνεργαστούμε μέσω e-Twinning με το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών για κοινές δράσεις και ανταλλαγή επισκέψεων. Για πρώτη φορά δημιουργείται ένα δίκτυο με το 1ο ΓΕΛ Νάουσας, προκειμένου να αξιοποιηθεί στο πρόγραμμα και το εκεί ευρισκόμενο αρχείο του Λαππείου και να συνεχίσουν οι απόφοιτοι πλέον του σχολείου μας την δημιουργική ενασχόληση με το σχολικό αρχείο. Μια άλλη καινοτομία είναι η παράλληλη ενασχόληση με την προφορική ιστορία του σχολείου και η συνεργασία με την ομάδα των μαθητών που θα καταγράφει τις μαρτυρίες παλιών μαθητών και καθηγητών του σχολείου. Στόχος είναι όλα τα συλλεγόμενα στοιχεία να αξιοποιηθούν στις εκδηλώσεις που θα οργανωθούν κατά την διάρκεια της χρονιάς για το ιωβηλαίο του σχολείου.

Θεματικές ενότητες:

Καταγραφή αρχειακών τεκμηρίων και ολόκληρων συλλογών
Ψηφιοποίηση των αρχειακών τεκμηρίων
Ιστορική μελέτη των αρχειακών τεκμηρίων
Προβολή και διάχυση της ιστορίας του Λαππείου

Με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Σχολ/αρχείον επιδιώκεται οι μαθητές του προγράμματος:

Να γνωρίσουν και την ιστορία του σχολείου τους
Να συμβάλουν ενεργά στην μελέτη και προβολή της ιστορίας του Λαππείου
Να εξοικειωθούν με τον κόσμο της ψηφιακής πληροφορίας, ώστε να  λειτουργήσουν ως μικροί ερευνητές, αλλά και δημιουργικοί κληρονόμοι μιας εκατόχρονης πια σχολικής ιστορίας
Να συνεργαστούν με τους μαθητές του 1ου ΓΕΛ Νάουσας και του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Αθηνών σε κοινά πρότζεκτ που αφορούν τόσο το ίδιο το Λάππειον όσο και τα υπόλοιπα συνεργαζόμενα σχολεία.
Να γνωρίσουν και να αξιοποιήσουν τις ερευνητικές, επικοινωνιακές και άλλες δυνατότητες του εργαλείου του e-Twinning και των κοινωνικών δικτύων.

Ποια είναι η μεθοδολογία που τηρείται;

Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και συνεργάζονται για την ολοκλήρωση διαφόρων εργασιών που αφορούν: α. την καταγραφή των αρχειακών τεκμηρίων και πληροφοριών β. την ψηφιοποίηση και επεξεργασία των αρχειακών τεκμηρίων, γ. την ιστορική ανάλυση των πληροφοριών που περιέχονται στα αρχεία, δ. την δημιουργία εικαστικών και ψηφιακών έργων που σχετίζονται με την μελέτη των αρχείων και την πρόσληψη των πληροφοριών τους. Επίσης, συμμετέχουν σε επισκέψεις σε αρχειακούς φορείς, γνωρίζουν την εργασία των ειδικών επιστημόνων που φροντίζουν και μελετούν αρχεία, έρχονται σε βιωματική επαφή με το επιτελούμενο εκεί έργο. Τέλος, συνεργάζονται με συμμαθητές των εταιρικών σχολείων πάνω σε κοινά έργα, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας, αναπτύσσοντας τις ψηφιακές τους ικανότητες.

Υπεύθυνοι καθηγητές: Γιώργος Μάλλιος ΠΕ02, Γιώργος Νικολάου ΠΕ02

Scroll to Top